+45 46 97 50 20 info@maks-marina.dk

Hvad gør Maks så god

Maks giver en samlet løsning til styring af små og større havne / lystbådehavne. Således at I har en nem og simpel styring i jeres dagligdag. 
Til kommunikation med havnens kunder stiller MAKS funktioner, som udskrift af adresse labels, brevfletning og udsendelse af gruppe e-mail og sms til rådighed.
Sms kan sendes på baggrund af forskellige fordelinger, eksempelvis en specifik bro, hele havnen, eller alle motorbåde. Dette kan være brugbart i forskellige situationer.
Al kommunikation bliver arkiveret, og administratoren kan derved altid genkalde information fra tidligere samtaler. Der kommer hele tiden nye funktioner til MAKS-Marine programmet og der er gennem hele udviklingen lagt vægt på brugervenlighed og behov.

Personliste

  • Stamdata
  • Dokumenter
  • Noter
  • Kommunikation. Både email og SMS

Bådliste

  • Bådmodel
  • Map til Ejer
  • Forsikringsoplysninger
  • Billeder

Kontrakter

  • Visning af aktive kontrakter
  • Opsætning af båd til bådplads
  • El regnskab
  • Flytte plads

Stativkontrakter

  • Map båd til stativ
  • Benstørrelse
  • Motorbukke
  • Pris udregning

Opkrævninger

  • Manual faktura
  • Export til C5,KMD og Excel
  • Giro kort med FI koder
  • Afregning af kontrakter

Vente- og rokeringsliste

  • Opskrivning
  • Automatisk udregning af plads
  • Rokeringsliste
  • Visual plads fordeling

Kort

  • Placering
  • Overblik
  • Båd info
  • Flere kort

Kranbooking

  • Dato booking
  • Fakturering
  • Time interval
  • Flere kraner

Håndtering

MAKS-Marina er designet til administration af en lystbådehavn. Programmet håndterer let overskuelige lister over medlemmer og gæster i havnen, deres både, og disses kajpladser.
Listerne kan sorteres efter specifikke parametre, som for eksempel manglende kontingentbetaling. Dette gør det let og hurtigt for havneadministratorer at finde både eller ejere inden for specifikke kategorier.
Administratoren kan også hurtigt danne sig et overblik over havnen ved hjælp af et interaktivt kort med information om hver enkelt plads. Udover den aktuelle liste, gemmer programmet også historiske data. Dette betyder at man kan følge en bestemt båds placering tilbage i tiden, eller hvem der har besat en bestemt kajplads.
Alle oplysninger i databasen er søgbare og der kan søges både i aktuelle og historiske data.
MAKS-Marina håndterer udlejning af alle havnens pladstyper, det være sig f.eks. bådpladser, vinterpladser, skure, hylder i masteskuret og arealer til erhvervsbrug.
Den enkelte havn kan selv oprette de pladstyper, der er behov for.

MAKS Marina – flerbrugersystem

For at gøre MAKS Marina administrations programmet så fleksibel som muligt. Findes MAKS Marina i flerbrugersystem. Dette giver mulighed for at flere computere kan bruge samme MAKS Marina på en gang.

Det betyder at havnefogeden, bogholder og eventuelle andre administratorer kan tilgå MAKS Marina administrationssystemet fra enhver sin computer. Så bruger man en ekstern bogholder eller ønsker man at have det på en bærbar PC er dette muligt.

 

Betaling

MAKS-Marina kan automatisk beregne opkrævninger ud fra prislisten og den enkelte persons engagement med havnen. F.eks. kan der automatisk beregnes en opkrævning til alle personer, der har lejet en vinterplads, blot ved nogle få tastetryk. Opkrævninger kan udskrives på giro eller overføres til gængse økonomisystemer som f.eks. Microsoft C5 eller KMD.

 

App til Android og IPhone

App’en er udviklet til brug på havnen, her kan du se alle bådplads kontakter og du kan se alle ledige bådpladser.

Bådpladskontakter

  • Ejer oplysninger på lejer
  • Info om båden
  • Bådpladsoplysninger
  • Fraværende (periode)

 

Under ledige pladser, kan du se:

  • Brede, længde og dybde på bådpladsen
  • Status ledig / optaget
  • Pladstype
  • Noter, hvis der f.eks. gælder noget specielt for denne plads eller andet.

Manglende betaling kan også ses i App’en

Maks Marine App kan også bruges offline. Så er der periodisk ingen mobildækning eller WiFI kan man godt bruge App’en alligevel.